FAQ

Vragen die bij ons veel voorkomen:

Corona

Is reizen met groepen mogelijk tijdens de coronapandemie?

In onzekere tijden, zoals nu tijdens de coronapandemie, is een betrouwbare en creatieve partner extra belangrijk. GI Travel volgt de richtlijnen die zijn opgesteld op basis van regels en adviezen van het ministerie van Buitenlandse Zaken, RIVM, de Wereldgezondheidsorganisatie WHO, reisbrancheorganisatie ANVR en internationale en lokale overheden, waarbij lokale regels op de bestemming uiteraard leidend zijn. Deze richtlijnen en protocollen zijn onderhevig aan wijzigingen en kunnen tussentijds worden aangepast aan de actualiteit. Voor actuele adviezen over reizen naar het buitenland m.b.t. COVID-19 verwijzen we naar Reisadviezen Ministerie van Buitenlandse Zaken.

Wat betekenen de reisadviezen en kleurcodes voor onze reis?

Per 15 mei 2021 is het algemene negatieve reisadvies vervallen. Er gelden nu reisadviezen per land. Als ANVR reisorganisatie houden wij ons uiteraard aan de richtlijnen hieromtrent.

Rood of oranje reisadvies rond je vertrekdatum: we voeren je reis niet uit. We overleggen met je om de reis te verplaatsen naar een latere datum.

Geel reisadvies: Je kunt op reis naar het land of gebied van je keuze, maar blijf alert. Dat doen wij uiteraard voor je. Zowel vooraf als tijdens de reis monitoren we de situatie op jouw bestemming, samen met de health & safety coördinator op de bestemming en de lokale autoriteiten. Je wordt hier uitgebreid vooraf over geïnformeerd. Zodat je van een zorgeloze reis kunt genieten. Bij terugkeer naar Nederland hoef je geen negatieve coronatestuitslag te laten zien en niet in quarantaine.

Groen reisadvies: je kunt op reis naar het land of gebied van je keuze. De veiligheidsrisico’s zijn vergelijkbaar met Nederland En er zijn geen of weinig coronabesmettingen.

Ook nu monitoren wij de situatie op jouw bestemming continu. Mocht er toch reden zijn om iets aan te passen, dan informeren we jou uiteraard direct.

Zijn er wijzigingskosten indien ik mijn reis wil verzetten? Zo ja, hoeveel?

De wijzigingskosten kunnen per reis verschillend omdat al onze reizen op maat gemaakt zijn. De kosten zijn afhankelijk van de bestemming zelf, de voorwaarden van de leveranciers, het moment van wijzigen, etc. Wij vinden het nét zo vervelend als jij wanneer een reis gewijzigd moet worden, vooral als je er zelf niets aan kunt doen. Wij streven er daarom ook naar om eventuele wijzigingskosten zo veel mogelijk te beperken. Dankzij onze sterke onderhandelingspositie lukt het ons om voor jou altijd de beste oplossing te creëren. Wij kijken graag wat de mogelijkheden zijn voor jouw reis.

Ik voel me toch niet prettig om met een groep te reizen. Kan ik mijn reis kosteloos annuleren?

Dit is afhankelijk van meerdere factoren zoals de voorwaarden die zijn opgenomen in de bevestiging op het moment van boeken, maar ook het reisadvies dat op dat moment geldig is. Wil je graag weten of je kosteloos mag annuleren? Neem dan contact met ons op.

Zijn de kosten voor PCR/antigen test inbegrepen in de reissom?

De kosten voor een PCR of antigen test zijn niet inbegrepen in de reissom, en zijn voor eigen rekening.

Is het veilig om nu al een reis te boeken?

Bij de uitvoering van je reis volgen wij de richtlijnen die zijn opgesteld op basis van regels en adviezen van het ministerie van Buitenlandse Zaken, RIVM, de Wereldgezondheidsorganisatie WHO, reisbrancheorganisatie ANVR en internationale en lokale overheden, waarbij lokale regels op de bestemming uiteraard leidend zijn. Deze richtlijnen en protocollen zijn onderhevig aan wijzigingen en kunnen tussentijds worden aangepast aan de actualiteit. Als er op jouw bestemming op de vertrekdatum een oranje of rood reisadvies geldt, dan nemen we contact met je op om de reis te verzetten naar een latere datum.

Voordat je een handtekening onder de bevestiging zet ontvang je van ons de exacte voorwaarden voor jouw reis. Hier bouwen we een zo groot mogelijke flexibiliteit in, zodat je nog van wat bedenktijd kunt profiteren. Dankzij onze sterke onderhandelingspositie lukt het ons om voor jou altijd de beste oplossing te creëren. Zo blijven jouw boekingsvoorwaarden flexibel, terwijl je profiteert van early-bird prijzen!


Wat als het reisadvies voor een land wijzigt op moment dat wij daar zijn?

Indien het land door de overheid op code rood wordt gezet op het moment dat jullie op bestemming zijn, dan bieden onze garanties de zekerheid om zo snel mogelijk gerepatrieerd te worden. De kosten hiervoor zijn volledig vergoed.

Tot wanneer kan ik mijn reis annuleren?

Omdat bij GI Travel alle reizen op maat worden gemaakt, werken we niet met standaard annuleringsvoorwaarden en hebben we dus geen kant-en-klaar antwoord op deze vraag. Maar geen zorgen. Je ontvangt voor de boeking een overzicht van de annuleringsvoorwaarden die voor jouw groep van toepassing zijn. Onze projectmanagers houden alle deadlines, opties en andere termijnen goed voor je in de gaten, zodat je altijd op de hoogte bent. GI Travel beschikt over een sterke onderhandelingspositie om voor jou de meest flexibele en soepele voorwaarden te onderhandelen.

Wie regelt de PCR test voor ons als dit nodig is?

Afhankelijk van de bestemming en het aantal mensen bieden wij de mogelijkheid om de organisatie rondom het regelen van een PCR test voor jullie groep te coördineren. Neem contact met ons op voor meer informatie.

Wat als nog niet iedereen gevaccineerd is tegen de tijd dat wij op reis gaan?

Er wordt momenteel gewerkt aan een Europees “vaccinatiepaspoort” oftewel “Digitaal Groen Certificaat”. Dit certificaat dient via een QR code aan te kunnen tonen of reizigers gevaccineerd zijn, of negatief zijn getest op covid-19. Naar verwachting wordt dit certificaat verplicht in alle landen van de Europese Unie. Wanneer je nog niet gevaccineerd bent op het moment van vertrek van je reis, dan is het noodzakelijk om een negatieve PCR test aan te kunnen tonen. De verwachting is dat er de komende tijd steeds meer gedetailleerde informatie hierover bekend wordt. Zowel vooraf als tijdens de reis monitoren we de situatie op jouw bestemming, samen met de health & safety coördinator op de bestemming en de lokale autoriteiten. Je wordt vooraf door ons uitgebreid geïnformeerd over de voorwaarden die voor jou van belang zijn, zodat je van een zorgeloze reis kunt genieten.

Algemeen

In welke landen werken jullie?

‘The world is our playground’. Dit is het standaard antwoord binnen ons team van projectmanagers wanneer zij deze vraag gesteld krijgen. GI Travel opereert over de hele wereld en onze projectmanagers hebben samen maar liefst 114 landen bezocht tot nu toe. Hoe we dat doen? We werken met uiterst betrouwbare leveranciers en partners die op locatie voor ons werken. Ze zijn dag en nacht bereikbaar, of dit nou onze agent in Shanghai, Sevilla of San Francisco is.

Is een inspectiereis noodzakelijk?

Een inspectiereis is niet noodzakelijk en zeker ook niet essentieel voor een geslaagde bedrijfsreis. Wel krijg je door een inspectiereis een beter beeld van de bestemming, het gekozen hotel, de dinerlocaties (inclusief het voorproeven van het eten) en andere geboekte activiteiten. Zo voorkom je onaangename verrassingen op locatie en weet je precies wat jouw deelnemers te wachten staat.

Welke zekerheden bieden jullie ons?

De recente coronapandemie heeft ons allemaal doen beseffen dat de toekomst er af en toe best onzeker uit kan zien. Juist daarom is het nog meer van belang dat we met bepaalde garanties onze klanten toch een stukje zekerheid kunnen aanbieden.

Wij zijn lid van de ANVR, SGRZ en Stichting Calamiteitenfonds Reizen.

Wat is een geschikte bestemming voor mijn reis/evenement?

Elke reis kent wel een specifiek doel. Het verbeteren van de samenwerking bijvoorbeeld, of het belonen van je collega’s voor hun grote inzet van de afgelopen maanden. De briefing is essentieel voor het slagen van jouw bedrijfsuitje of evenement. Daarom hechten we veel waarde aan het intakegesprek waar we samen je wensen en doelstellingen bespreken. Op basis van de briefing gaan we voor je aan de slag om samen de perfecte bestemming voor jouw reis of evenement te vinden.

Ontvangen de deelnemers zelf ook een factuur?

Dit is afhankelijk van jouw wensen. Wil je je collega’s een mooie personeelsreis of incentivereis cadeau doen? Dan zorgen we ervoor dat alle betalingen centraal via ons lopen en gaan we uiteraard discreet om met prijzen van o.a. hotelkamers, vliegtickets, etc. Gaat het bijvoorbeeld om een handelsmissie waarbij deelnemers een eigen bijdrage dienen te voldoen? Dan bieden we de mogelijkheid om rechtstreeks een factuur naar de deelnemers te sturen. Zo hoef je zelf niet meer om te kijken naar de losse betalingen.

Zijn jullie offertes vrijblijvend?

Ja, al onze offertes zijn vrijblijvend. Neem gerust contact met ons op om te sparren over een reis, bestemming of bijvoorbeeld virtuele mogelijkheden voor jouw organisatie.

Zijn jullie aangesloten bij ANVR?

GI Travel (KvK 23496768) is aangesloten bij de ANVR. De ANVR hanteert strenge normen voor het lidmaatschap en bevordert de kwaliteit van reizen en informatie daarover. De reizen op deze website worden aangeboden onder de ANVR-Reizigersvoorwaarden (of ANVR- Boekingsvoorwaarden voor losse reisdiensten) die van toepassing zijn op alle aanbiedingen op deze website, tenzij uitdrukkelijk wordt aangegeven dat dit niet het geval is. Klik hier voor het lezen en opslaan van de ANVR-Reizigersvoorwaarden en overige belangrijke informatie. Op het boekingsformulier moet je aanvinken dat je kennis hebt genomen van en akkoord gaat met de ANVR-Reizigersvoorwaarden (of ANVR-Boekingsvoorwaarden voor losse reisdiensten) en overige ANVR-informatie.

Vanaf hoeveel personen telt een groep?

Aangezien al onze reizen op maat worden gemaakt, hebben we geen standaard groepsgrootte. Om te kunnen profiteren van de beste deals, groepstarieven en voorwaarden, raden we vaak een groep van minimaal 15 personen aan. Uiteraard blijft dit een advies en bespreken we graag de mogelijkheden voor kleinere groepjes, mocht je niet aan dit aantal komen.

Werken jullie met een management fee?

We werken met nettoprijzen waarin onze management fee al is inbegrepen, zodat je niet met onvoorziene kosten na afloop van je reis rekening hoeft te houden. What you see is what you get.

Hebben jullie een registratieplatform?

Jazeker! Indien gewenst helpen we je graag met het communiceren over de reis naar jouw deelnemers. Denk aan persoonlijke uitnodigingen of bijvoorbeeld een op maat gemaakte registratie-portal inclusief corporate identity van jouw bedrijf.